Module 06 – Telefonische screening: bespaar tijd en stel je cruciale vragen

Een telefonische screening is meer dan een babbeltje. Het is de eerste keer dat je als recruiter met een kandidaat praat – en als je videobelt, ook de eerste keer dat je hem of haar ziet.
Tijdens een telefonische screening zal je als recruiter vooral luisteren naar de verwachtingen die een kandidaat heeft, en stel je vragen over de zaken die onduidelijk zijn in het cv. Een goede voorbereiding is daarom van fundamenteel belang.
In deze module leer je hoe je met een goede telefonische screening tijd bespaart én welke vragen cruciaal zijn om te stellen.
Onderdelen in deze training:
- Welkom en inhoud van de opleiding
- De selectiefunnel & knock-out questions
- Waarom doen we een telefonische screening?
- Hoe pak je een telefonische screening aan: het gesprek
- Het sjabloon voor een telefonische screening
- Opvolging & next steps
Cursusmateriaal
Deze opleiding wordt ondersteund door verschillende sjablonen, een gids en oefeningen
- Gids voor een vlotte telefonische screening
- Sjabloon voor een vlotte telefonische screening
- Mailsjabloon: uitnodiging voor een vlotte telefonische screening
